30 de desembre 2019

Versió 2019



Urbs.

La ciutat és el ressò
és l’empremta, el ganivet
és l’arbre que creix tot sol
són les voreres cremades.

La ciutat és el mirall
on em reconec la cara
les llambordes fan un clot
per ensopegar mirades.

La ciutat mira de lluny
creix a ritme, mossegades
que fan els motors pertot:
compressors de mil tonades.

La ciutat em pren el lloc
i què vols que et digui, m’agrada
les imatges, les cançons
els bars on et bec quan parles.

La ciutat és un sol vers
que et dic orella amagada
entre els plecs d’un sol llençol
en tardes de llum extasiada.

La ciutat és el punyal
que fa sagnar les costelles
una diu que és el final
l’altra explota entre parpelles.

La ciutat plora de llum
regalima a la ferida
que veus retratada al mur
entre els esprais d’una vida.

La ciutat és el vaixell
que salpà de matinada
bodega amb llibres de vell
i una solitud gastada.

La ciutat m’ha travessat
el cor amb velles antenes
al terrat hi tinc un pou
enmig de toves arenes.

La ciutat és res és tot
els homes hi deixen petjades
les xemeneies de fum
les balises d’aquest drama.