07 de maig 2012

Què cal



No cal buscar el dilluns de les contradiccions
ni burxar amb tornavís ferides tatuades
a la pell inversa del timbal.
Són coses que es fan soles.

No cal mirall
ni aquella foto on no semblo jo
on no em sé
ni em conec
com tants dilluns.

Cal però també veure el diumenge
com la manta que tapa una por
un fàstic proper de tan llunyà.
Com una estàtua per inaugurar
abandonada al pitjor dels carrers
entre la fullaraca
d’aquesta tardor que no s’acaba.

I cal fer-se fort
escopir al vidre aquestes ganes de riure
enfotre’m d’aquest cabró que em mira des del mirall.
Cal veure al reflex el degotall de greix a la rajola
rere meu
allà on regalimen el fill i el gos que no tindré.

2 comentaris:

Maria-Antònia Massanet ha dit...

Ei, m'ha agradat molt aquest poema i el bloc en general, felicitats!

Joan Vigó ha dit...

Moltes gràcies Maria-Antònia! Hi ets convidada quan vulguis.