02 de febrer 2016

D’Amistat a Pons i Subirà trenant llibres


El passat diumenge dia 31 de gener més de cent lectors (del barri i de fora el barri, amics, coneguts, saludats i espontanis) vam fer una cadena humana per la mudança de la llibreria Nollegiu. Del carrer Amistat al de Pons i Subirà, de mà en mà, 3600 volums van fer el viatge a l’emblemàtic edifici de la Juanita, que ara esdevindrà un referent indiscutible al Poblenou. Els mitjans se’n van fer ressò, el twitter treia fum. Etcètera.

Vam sentir emoció, alegria, complicitat amb el llibreter XavierVidal i la seva eficient col·laboradora Maria Notó. Va ser una festa. El dia abans de l’esdeveniment em va sortir un sonet a l’anglesa que vaig dedicar a en Xavier que li vaig llegir el mateix diumenge. I quina felicitat i satisfacció quan vaig veure ahir que la primera pissarra (a voltes polèmica) de la Nollegiu a la Juanita, estava plena del meu sonet-homenatge a aquesta gesta comunitària.


fotos: Nollegiu

Trenta-u de gener de dos mil setze

                                                                            A Xavier Vidal


Constatem que el llibreter fa mudança
diu que el carrer Amistat s’ha fet petit
tants clients apilats li fan recança
i ell se’n va i se la juga, decidit.

Un cop tancat el micromecenatge
la gent n’ha posat més de setze mil
euros que ja és dir, una molla llarga
que explica que l’ha fet acollonir.

Avui s’ha esdevingut la performança
els llibres de mà en mà han seguit el fil
hem trenat el camí de les paraules
obsedits per la dèria de llegir.

Entre tots hem aconseguit la fita:
la Nollegiu ja viu a la Juanita!